Lokaliseren is geen uitzondering meer

TG Data Set: A collection for training AI models.
Post Reply
Bappy10

Lokaliseren is geen uitzondering meer

Post by Bappy10 »

Eigenlijk is lokalisatie geen trend meer te noemen. Door de enorme toename van content en activiteit op social media is de drang naar lokalisatie eerder gedwongen dan gewild. Als je door de bomen het bos niet meer ziet qua content en campagnes, is lokalisatie een van de beste middelen om nog echt context te kunnen toevoegen.

De enorme draai die Facebook maakt richting local news is hiervan denk ik nog wel het belangrijkste bewijs. En dat geldt ook zeker voor betaalde campagnes op social media. Steeds meer merken zetten in op GPS of locatietargeting om hun campagnes meer context te geven en dus relevanter te maken. Maar ook organische content wordt steeds vaker gericht op locaties ingezet.

like in zand

Andere ontwikkelingen?

Tot zover de evaluatie van de eind 2019 benoemde trends. De conclusie is dat de Puhelinnumero meeste trends zich hebben doorgezet of zelfs versneld zijn vanwege de recente maatschappelijke wereldwijde gebeurtenissen. Maar zijn er dan ook ontwikkelingen of trends die aan de aandacht zijn ontsnapt vorig jaar? Of ontwikkelingen die nog sneller zijn gegaan dan verwacht? Ik wil er een paar met je delen, en ook nadrukkelijk vragen deze aan te vullen mocht je zelf nog interessante ontwikkelingen zien.
Image

Versnelde professionalisering

Corona, maar ook bijvoorbeeld de Black Lives Matter-beweging, hebben de professionalisering van social media als platform in mijn ogen doen versnellen. Denk hierbij aan lokalisering, contentmarketing, privacy en gelijkheid.

Chatten via social media

Vanwege corona werd het voor iedereen lastiger om contact te houden met vrienden en familie. In rap tempo sprongen de socialmedia-platformen in dit gat om aan de behoefte te voldoen. Zo lanceerde Facebook bijvoorbeeld Messenger Rooms, om de concurrentie met Zoom aan te kunnen gaan. Een blijvende ontwikkeling of een tijdelijke trend?
Post Reply